Zamknięcie roku w firmie zwykle wiąże się z dodatkowymi obowiązkami dla właścicieli. Plany roczne, inwetaryzacje, dodatkowe działania sprzedażowe. Do tego trzeba dodać ogrom zmian w przepisach. Często ten moment jest ogromnie stresujący dla przedsiębiorców, ponieważ po za normalnymi obowiązkami wiąże się to z ogromną ilością dodatkowej pracy.

Jak sobie z tym poradzić:

Organizacja pracy

Może się wydawać, że koniec roku to milion deklaracji, raportów do różnego typu urzędów. Z naszej perspektywy wszystko jest kwestią organizacji pracy. Większość tych deklaracji odzwierciedla nasze raporty biznesowe. Przecież jest dla nas ważną informacją stan magazynowy, czy gotówkowy w naszej firmie. Ważna jest dla płynność, czy zbadania marży. Informacje jakie przekazujemy do różnego typu urzędów to nic innego jak dane, które i tak powinniśmy przeanalizować aby mieć pojęcie o funkcjonowaniu naszej firmy.

Delegowanie do księgowości

Z naszej strony posiadamy dane biznesowe. Najczęściej księgowością zajmuje się biuro rachunkowe lub samodzielna księgowa. A więc te wszystkie deklaracje, których tak bardzo się boimy będą zrobione za nas. Wysłanie odpowiednich danych, raportów czy deklaracji do urzędu to obowiązek naszej obsługi księgowej. A więc nie powinno to nas aż tak strofować.

Kompendium podsumowania zmian

Kiedy rozmawiam z przedsiębiorcami największym problemem zazwyczaj są zmiany. Przedsiębiorcy boją się, że nie usłyszeli, nie zrozumieli zmian jakie wchodzą w życie. I tutaj też jest prosta rada. Właściciel firmy jest od prowadzenia biznesu. Od śledzenia zmian w podatkach i prawie są specjaliści. Zamiast spędzać długie godziny na internecie zapisz się na szkolenie, czy po prostu umów z Twoją księgową na spotkanie. Na pewno zajmie Ci to mniej czasu i będzie to bardziej efektywne.

Dla tych którzy dla świętego spokoju chcą sprawdzić, czy zrobili na pewno wszystko, przygotowaliśmy checklistę.

KLIKNIJ W OBRAZEK I POBIERZ SWOJĄ CHECKLISTĘ

Dlaczego warto?

  • Będziesz wiedział jakie i kiedy musisz złożyć deklaracje
  • Przeprowadzisz poprawnie wszystkie czynności w firmie (np. inwentaryzację)
  • Dowiesz się co musisz wprowadzić w życie w związku z pracownikami w Twojej firmie
  • Co musisz zrobić z sprawozdaniem finansowym
  • Bez zastanawiania zaplanujesz i sprawdzisz czy zrobiłeś już wszytsko