Archiwum

W jakim momencie biznesu warto pomyśleć o założeniu spółki z o.o.

w którym momencie biznesu warto założyć spółkę z o.o.

Bardzo często dostaje pytanie: „od jakiego momentu opłaca się otworzyć spółkę z o.o.?”. Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Spróbuję rozpatrzeć to z dwóch perspektyw, pierwsza z nich to perspektywa ekonomiczna, druga to perspektywa związana z bezpieczeństwem.

Perspektywa ekonomiczna

Z doświadczenia, różnych obliczeń wyszło nam, że statystycznie zwykle wychodzi się „na zero” porównując spółkę z o.o. do jednoosobowej działalności gospodarczej  przy kwocie 3 tys. dochodu miesięcznie. Dla przypomnienia dochód to przychód pomniejszony o koszty. Oczywiście są przypadki, gdzie się opłaca jak jest trochę mniej, albo trochę więcej. Jednak porównując różne przypadku 3 tys. okazuje się kwotą graniczną dla rentowności takiej zmiany. Zdarza się, że dzwoni do mnie ktoś z informacją, że chce przejść na spółkę z o.o., ponieważ ma problemy z płynnością i chce zaoszczędzić na ZUS-ie. W tym wypadku od razu mówię, że spółka nie uzdrowi problemu. To nie jest lekarstwo na brak płynności. Spółka  z o.o. jest narzędziem m.in. do optymalizowania podatków.

“VADEMECUM SPÓŁKI Z O.O.”

Kompleksowa pozycja omawiająca prostym językiem wszystkie aspekty prowadzenia firmy w formie spółki z o.o..

Chcesz być na bieżąco z przepisami oraz tematami podatkowymi?

Perspektywa związana z bezpieczeństwem

Część osób nie myśli nawet o zakładaniu działalności gospodarczej, ponieważ od samego początku chcą budować biznes bezpiecznie. I mam tu na myśli bezpieczeństwo majątku, bezpieczeństwo prawne osób fizycznych. Ten powód jest w mojej ocenie bardziej przyszłościowy niż czyste nastawienie na zysk. Jednak na szczęście to nie ja podejmuje decyzję w przedsiębiorstwach, a podejmują je właściciele i to oni ponoszą ryzyko.

Justyna Broniecka

Przedsiębiorca, menadżer. Od prawie 10 lat właścicielka i twarz marki ZUS to nie MUS. Jej misją jest edukacja i uświadamianie klientów odnośnie systemu podatkowego Chce, aby przedsiębiorcy wiedzieli jakie są możliwości oraz z czym wiążą się poszczególne wybory. Przeszkoliła ponad 5 tys osób. Jest często zapraszana na konferencje, wykładowca w szkołach wyższych. Jej szkolenia i wystąpienia oceniane są jako praktyczne, użyteczne i ciekawe. Fanka logicznego myślenia oraz ułatwiania sobie życia. Od prawie 10 lat członek międzynarodowej organizacji Toastmasters, gdzie doskonali swoje umiejętności przemawiania publicznego oraz zarządzania. Otrzymała tam najwyższy tytuł DTM (Distinguished Toastmaster). Prywatnie pasjonatka podróży, szczególnie do Afryki.

author-avatar

O Justyna Broniecka

Przedsiębiorca, menadżer. Od prawie 10 lat właścicielka i twarz marki ZUS to nie MUS. Jej misją jest edukacja i uświadamianie klientów odnośnie systemu podatkowego Chce, aby przedsiębiorcy wiedzieli jakie są możliwości oraz z czym wiążą się poszczególne wybory. Przeszkoliła ponad 5 tys osób. Jest często zapraszana na konferencje, wykładowca w szkołach wyższych. Jej szkolenia i wystąpienia oceniane są jako praktyczne, użyteczne i ciekawe. Fanka logicznego myślenia oraz ułatwiania sobie życia. Od prawie 10 lat członek międzynarodowej organizacji Toastmasters, gdzie doskonali swoje umiejętności przemawiania publicznego oraz zarządzania. Otrzymała tam najwyższy tytuł DTM (Distinguished Toastmaster). Prywatnie pasjonatka podróży, szczególnie do Afryki.