Ile kosztuje Twój pracownik?

Ile kosztuje Twój pracownik?

Wiele osób dochodzi w końcu do takiego momentu, w którym muszą i chcą zatrudniać pracowników. Zwykle pojawia się problem jaką umowę takiej osobie zaproponować. Większość naszego społeczeństwa zaprogramowana jest jeszcze na konieczność posiadania umowy o pracę. Tutaj należy pamiętać, że do kwoty brutto, która widnieje na umowie o pracę pracownika np. 1000zł należy dodać 20% kosztów pracodawcy – co łącznie daje 1200zł. Dodatkowo pracodawca płaci za 33 dni zwolnienia lekarskiego w ciągu roku oraz za 20 lub 26 dni urlopu wypoczynkowego. Przeciętnie zatem pracownik pracuje 10 miesięcy, a pracodawca ma 12 miesięczny koszt.
Zarówno pracownicy jak i pracodawcy powinni zastanowić się na optymalizacją tej formy zatrudnienia, gdzie korzyść będzie dla obu stron.